21/2-10 Skidor, OS

Jag kollar aldrig på OS. Speciellt inte skidor. För att jag tycker det är tråkigt att se på människor som i timmar sliter sig fram på ett par skidor med dregglet hängades som vattenfall ur munnen. Är det något med skidor som är kul att se på så är det freestyle. När de åker ner för en backe och sedan hoppar och gör trix, trippelvoltrar och svängar åt alla håll&kanter. Det är coolt. Men haken med den delen är att efter ett hopp så visar teven samma hopp sju gånger, omochom igen. Det tråkar ut mig.
(Nej, jag gillar inte sport överhuvudtaget och har aldrig gjort så det är nog grunden till mina åsikter.)

Men igår !
Efter att jag, mamma, pappa och Chris hade rockat loss i flera timmar med Rockband, så knäppte vi över till teven och där var OS, skidor. Och där satt vi i en timma och skrek och hejade! Ja, även jag! Det var även första gången jag sett på OS i mer än tio minuter i sträck. Hjärtat slog nog i tre hundra slag i minuten när svensken drog ifrån och sekunderna mellan han och de andra blev tolv sekunder, sjutton, tjugo och tjugofem.
"GE INTE UPP NU DÅ!" skrek vi i kör samtidigt som teven berättar att han har tre varv kvar. Fyfan. Så stressad har jag nog aldrig varit.

Och så mycket som jag skrek i slutet, när de andra började komma ikapp, så mycket har jag aldrig skrikit till teven. Var så rädd att han (kan inte namnen på dem dock) skulle köra slut på alla krafter och inte få någon medalj alls, men PUH, det fick han. Och den andra svensken som kämpat med att bromsa ner de andra under de loppen också! Vilket jobb han gjorde. Det vat verkligen laganda i tävlingen igår! 
G R A T T I S ,  S v e r i g e !

Och idag tror jag det är många norskar som svär.
Svenskar bröt av deras stavar och hej&hå. MA-HA, nu kan jag reta min norsk för att Sverige var bättre är Norge. De som är så malliga över sina skidåkare. Ja, så nu får man passa på att skryta över detta lopp!

Så nu förtiden säger jag inte att jag inte ser på OS för att det är tråkigt - det är för jobbigt! Stressigt, rustrerande. Jag pallar inte. haha, så stressad som jag var igår .. jag vet inte när jag var så stressad sist. Och spänd. Ja, det var spännande. Jag blottar mig och erkänner.
OS var faktiskt spännande.


bild från aftonbladet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0